Škoda
Mnohých z vás bude viac zaujímať motorová stránka tohto špeciálu. Výsledok šesť mesačnej práce je toto zatiaľ nehomologované závodné auto, ktorého pohonné ústrojenstvo je viac než úchvatné. Pod kapotou tohto mladoboleslavského monštra drieme 2.0 TurboFSI motor s počtom valcov štyri, ktorý sa dočkal rady zmien. Je krásne, že sa našiel niekto, kto sa do Fábie zaťal všetkými desiatimi. Späť k pohonnej jednotke Fábie WRC. Ako sme už spomínali, tento turbo motor sa dočkal poriadnej porcie úprav. Za predný nárazník bol osadený väčší intercooler, pribudla hlava valcov z Audi S3, samostatný obtokový ventil, dvojité sekvenčné vstrekovaniepaliva a pre dokonalejší pohon boli nainštalované medzinápravové a pasívne nápravovédiferenciály so zvýšenou svorností. O plynulé radenie a prenos značnej sily na všetky štyri kolesá sa stará šesťstupňová sekvenčná prevodovka.
Skutočne rozsiahle úpravy, no ešte zaujímavejšie sú konečné čísla, resp. hodnoty. Maximálny výkon 500 koní (368 kW) pri 7800 ot./minútu, 600 Nm pri 3700 ot./minútu a zrýchlenie z nuly na stovku za 2,7 sekundy! Klobúk dole!
Ani na podvozok sa nezabudlo. Nesie meno Proflex a veľmi dobre spolupracuje s kotúčovými brzdami Porsche s taniermi o rozmeroch 330 a 320 mm, do ktorých hryzú štvorpiestikové strmene. Skryté sú za 18-palcovými bielymi diskami s 11-lúčmi. Škoda Fábia Brisk RS 01 síce nesie označenie WRC, ale v mnohom nespĺňa podmienky pre vstup do šampionátu. Jednou je aj výkon, ktorého hodnota môže byť maximálne 300 koní. Tak či onak, jedno je isté, túto Fábiu Brisk RS WRC 01 na bežných komunikáciách neuvidíme.